Contact

Veel van uw vragen worden beantwoord in de lijst veelgestelde vragen onderaan deze pagina. Let op! Wij accepteren geen biedingen via e-mail of het contactformulier.

Uw vraag betreft

   

Contact gegevens

Postadres:
Postbus 30
9200 AA Drachten

Logistiek adres:
Tussendiepen 2
9206 AD Drachten

Telefoon:
ProVeiling geeft er de voorkeur aan dat u het contactformulier invult.

Klantenservice (op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 08:30 en 17:30, woensdag tussen 08:30 en 13:00:

0900-4442221 (15 cent per minuut)

Veelgestelde vragen

  • Inloggen werkt niet?

    • Heeft u het registratieformulier ingevuld?
      • Nee: U dient zich eerst te registreren om te kunnen bieden.
      • Ja:
        • Heeft u van ProVeiling een bevestigings e-mail ontvangen na het registreren?
          • Nee: Staat deze e-mail wellicht in een ongewenste post (junk) e-mail? Heeft u op de link in de e-mail geklikt? Als u klikt op deze link wordt uw account bevestigd en kunt u inloggen. Voeg tevens info@proveiling.nl en noreply@proveiling.nl toe als veilig adres: in Outlook: selecteer de e-mail, klik op de rechtermuisknop en klik op domein van de afzender nooit blokkeren.
          • Ja: Heeft u op de link in de e-mail geklikt? Als u klikt op deze link wordt uw account bevestigd en kunt u inloggen. Werkt het inloggen nog steeds niet: zie onderstaand.
        • Inloggen met emailadres en wachtwoord
          Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres. Bent u uw wachtwoord vergeten, ga naar wachtwoord vergeten en vul uw registratie e-mailadres in. U krijgt per e-mail uw wachtwoord toegestuurd.
  • Wat is ProVeiling.nl?

    ProVeiling.nl is een virtueel veilinghuis, dat roerende zaken ter veiling brengt. Veelal zijn de goederen die wij aanbieden afkomstig uit faillissementen en/ of beslagleggingen. Onze opdrachtgevers zijn curatoren, banken en bedrijven.

  • Hoe moet ik bieden?

    Om te kunnen bieden dient u zich eenmalig te registreren. (zie: hoe moet ik registreren) Nadat u ingelogd bent en de veiling is open, gaat u naar de kavel waarop u wilt bieden. Voor gratis e-mail adressen als hotmail.com, Gmail.com, yahoo.com etc. geldt dat voor de eerste bieding het account per sms geverifieerd dient te worden. Doe dit ruim voor het einde van de veiling. Onderaan deze kavel staat een box waarin u het bedrag dat u wilt bieden kunt invoeren. Een eenmaal geplaatst bod is bindend en u dient de kavels af te nemen voor het door u geplaatste bod en de op de website vermelde afhaaldag. Bedenk dat u geen garanties krijgt op werking en staat van de kavels.

  • Hoe moet ik registreren?

    U klikt hiervoor op de knop registreren op de site. Vervolgens vult u uw gegevens in en u kiest zelf een gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Hoe kan ik mijn biedingen goed volgen?

    Als u op Mijn ProVeiling kijkt, krijgt u een overzicht van alle kavels waarop u geboden heeft en of u nog de hoogste bieder bent. Om kavels te volgen kunt u klikken op “volg deze kavel” in de details gegevens van de kavel. Op deze manier kunt u overzichtelijk uw persoonlijke veiling samenstellen.

  • Kan ik mijn account verwijderen?

    Uw account kunt u niet zelf verwijderen, wel kunt u aangeven geen nieuwsbrieven meer te willen ontvangen.

  • Hoe moet ik betalen?

    Na de veiling zullen alle hoogste biedingen worden doorgegeven aan onze opdrachtgever.
    Deze zal beslissen of er gegund kan gaan worden. De hoogste bieder van een gegund kavel ontvangt vervolgens binnen Mijn ProVeiling en per e-mail een order.

    1. Nieuw! Uw orders gemakkelijk en veilig betalen via iDeal. Tevens kunt u nu via Mijn ProVeiling -> Mijn Orders & facturen eenvoudig een verzendofferte aanvragen, goedkeuren en betalen.

    2. U kunt uw order onder vermelding van debiteurnummer en ordernummer voldoen per bank.
    Bij een bankbetaling verzoeken wij u een geldig betaalbewijs mee te nemen naar de ophaallocatie.

    3. Bij de veilingpagina staan de specifieke betalingsmogelijkheden vermeld (b.v. contant of pinnen op locatie).

  • Hoeveel bedraagt het opgeld?

    Het opgeld over een bieding bedraagt 16% voor veilingen die starten vanaf 11 november 2013, tenzij anders is aangegeven bij een veiling. Over het bedrag inclusief opgeld betaalt u BTW.

  • Kan ik mijn bod ongedaan maken?

    Het is niet mogelijk uw bod ongedaan te maken. Een geplaatst bod is bindend. Alvorens het bod definitief wordt geplaatst, wordt een controlescherm getoond, waarin het totaal van uw bod zichtbaar wordt.

  • Wanneer is de ophaaldag?

    Zodra de ophaaldag bekend is, wordt u hierover via de site of per e-mail geïnformeerd.

  • Hoe werkt het ophalen?

    Op de ophaaldag meldt u zich bij de administratie met uw order. Hier wordt, in het geval van een overboeking, gecontroleerd of uw betaling is bijgeschreven op onze rekening. Nadat de betaling is afgehandeld ontvangt u de originele factuur en een afhaalbon. Op vertoon van de afhaalbon kan 1 van onze medewerkers u begeleiden naar de gekochte kavels. U bent verder zelf verantwoordelijk voor het eventuele demonteren en meenemen van de kavels. Hiervoor benodigd gereedschap, hefmateriaal en/of transportmateriaal moet u zelf verzorgen.

  • Kan ik op een andere dag, dan de kijkdag, de kavels bezichtigen?

    Dit is niet mogelijk. ProVeiling stelt vooraf vast wanneer en of er een kijkdag plaats vindt. Dit wordt bij de veilinginformatie op de website weergegeven.

  • Ik kan mijn goederen niet afhalen tijdens de afhaaldag, wat nu?

    Mocht u niet in de gelegenheid zijn om op de aangegeven datum te komen dan kunt u de goederen laten bezorgen, tegen aanvullende kosten. Voordat de goederen afgehaald kunnen worden door de transporteur dient uw betaling van de kavels op onze rekening te zijn bijgeschreven. Aangezien ProVeiling.nl alleen tijdens de aangegeven tijden aanwezig is voor het afhalen van goederen, is het niet mogelijk op een ander tijdstip langs te komen.

  • Kan ik mijn goederen ook laten verzenden?

    Verzending van goederen is doorgaans mogelijk. Er zal per order een offerte worden uitgebracht, waarbij rekening gehouden dient te worden met de extra administratieve- en logistieke kosten die dit met zich meebrengt. Orders worden in eerste instantie in depot genomen en daarna gereed gemaakt voor verzending. Hierdoor bedraagt de gemiddelde verzendtijd circa 2 weken. ProVeiling geeft er echter de voorkeur aan dat u de producten ophaalt tijdens de georganiseerde ophaaldag.

    De indicatieve bezorg en handlingskosten t.b.v. het verzenden staan op https://www.proveiling.nl/bezorgen

  • Gunning door opdrachtgever

    Bij de biedgegevens vindt u op de site of er na het sluiten van de veiling nog een gunning van de kavels plaatsvindt door de opdrachtgever. Het kan zijn dat indien een bepaald minimum niet wordt gehaald, de opdrachtgever besluit de kavel niet te gunnen.

  • Heb ik recht op garantie?

    ProVeiling geeft geen garantie in verband met compleetheid, aantallen, werking, bruikbaarheid, verkoopbaarheid, het doel waarvoor de koper de zaken heeft gekocht.

  • Mijn kavel is niet compleet of defect, wat kan ik doen?

    ProVeiling kan geen garantie geven op door u aangekochte kavels. Bezoek te allen tijde de kijkdagen om goederen te inspecteren op staat en/of compleetheid.

  • Kan ik de door mij aangekochte goederen retourneren?

    ProVeiling kan goederen niet terugnemen. Veilingen die per opbod gehouden worden, vallen buiten de wet 'verkoop op afstand'. Bezoek georganiseerde kijkdagen om vast te stellen of de kavel aan uw verwachtingen voldoet, alvorens u een bod uitbrengt.

  • Wachtwoord vergeten

    Wanneer u uw wachtwoord vergeten hebt, kunt u een nieuwe aanvragen via onze website. U gaat dan naar de optie "wachtwoord vergeten" Klik hier om uw wachtwoord op te vragen.

  • Kan ik zelf ook iets laten veilen?

    Ja, dat kan. Kijk voor meer informatie op de pagina goederen aanbieden.

Gesponsorde links